Utazásról az Utazáson 2008.03.02.

A Fehérép Alcoa FKC-t négy játékos képviselte Az Utazás elnevezésű nemzetközi idegenforgalmi kiállításon, a Budapesti Vásárközpontban. Sladjana Djericet, Mayer Szabinát, Kristina Trishchukot és Vaszari Virágot Siófok város turisztikai irodája látta vendégül a standján, ahol – alkoholmentes – koktélokkal kedveskedtek a lányoknak.

A vidám hangulatú látogatás apropóján arról faggattuk Virágot, Kristinát, Szabinát és Slyt, hogy melyik volt számukra az eddigi legemlékezetesebb nyaralás, és ha pénz és idő nem számítana – azaz kívánhatnának egy Aranyhaltól vagy a Jótündértől – a világ melyik tájára utaznának el a legszívesebben.

Vaszari Virág:

„Életem legemlékezetesebb és legkedvesebb nyaralása két éve volt, amikor Szabinával, Löwkével, Kiss Olíviával meg pár haverunkkal elmentünk Horvátországba, Pulába. Iszonyatosan jól éreztük magunkat, hiszen nem csak a társaság volt fantasztikus, de maga a hely is gyönyörű volt. Ilyenkor a kulturális programok és a buli is szerepelnek a repertoárban, szeretünk megismerkedni a helyi szokásokkal és kultúrával – Pulában rengeteg a látnivaló –, de azért a szórakozás sem maradt utolsó a sorban. Arról a nyaralásról mai napig úgy beszélünk, mint egy megismételhetetlen eseményről.

Még nem tudom hogyan alakul a nyári programunk, de ha minden jól megy, egy régi barátnőmmel szeretnénk elutazni Toscanába. Május környékére talán már eldől, hogy realizálódik-e a tervünk.

A legnagyobb vágyam azonban eljutni Japánba. Nagyon foglalkoztat, hiszen teljesen más világ, mint a miénk. A konyhaművészetüket még ugyan nem kóstoltam, de a barátnőimmel már beszéltük, hogy hamarosan elmegyünk egy sushibárba. Szerintem ízleni fog, mert a halakat minden formában imádom. Nagyon szeretek utazni, így minden stílusú utazás jöhet, legyen szó hangulatos kisvárosi nyaralásról vagy luxuskörülmények közötti tengerparti fürdőzésről. Például Maldív-szigetek jelenleg elérhetetlen számomra, de jó lenne egyszer eljutni oda is.”

Kristina Trishchuk:

„Párommal egy évvel ezelőtt Törökországban voltunk, és állíthatom, eddig ez volt a legjobb nyaralásom. Nagyon tetszik maga az ország, már háromszor voltam ott, de nem tudom megunni. Csodálatos szállodában laktunk, ahol minden volt, amit az ember el tud képzelni. Problémám csak az étkezéssel adódott, mert a török konyhát nem szeretem, túl sok a hús és nagyon fűszeres. Inkább, ha választani lehet, a hazai vagy a magyar ételeket szeretem, így a húslevest vagy a grillcsirkét.

Amikor egy fárasztó év után elmegyünk nyaralni, inkább a kikapcsolódást részesítem előnyben. Tavaly például csak napoztam és fürödtem a tengerben, vagy elmentünk táncolni. Idén Mallorcát vagy Olaszországot tűztük ki úticélként, de majd meglátjuk, mikor tudunk utazni. Azt vallom, hogy egész évben keményen dolgozunk, és egyszer mehetünk el nyaralni, ilyenkor nem szabad magunktól megvonni a színvonalas pihenést. Nagy vágyam eljutni Egyiptomba, megismerni a kultúrát és látni élőben a piramisokat, sőt, még akár tevegelni is egyet a sivatagban.”

Mayer Szabina:

„A legkedvesebb emlék számomra a családdal együtt töltött horvátországi nyaralásunk volt, ami tényleg nagyon jól sikerült. Ilyenkor próbáljuk úgy alakítani a napi programokat, hogy a kirándulások és látnivalók legalább annyi helyet kapjanak, mint a fürdés vagy a bulizás. Szeretem, ha mindenre jut idő. Evés-ivás tekintetében azonban finnyás vagyok, inkább a biztonságos dolgokra megyek rá, sem mint ész nélkül kipróbáljam a helyi specialitásokat.

Idén úgy néz ki, barátokkal megyünk nyaralni, de a pontos idő még kérdéses. Valószínűleg maradunk a horvát tengerpartnál, de az sem kizárt, hogy Olaszország lesz végül az úticél. Igazából amire gyűjtök, hogy egyszer eljussak Ibizára. Álomutazásként pedig Mexikót említeném, csodálatos hely, melyet egyszer életem folyamán szeretnék élőben látni.”

Sladjana Djeric:

„Legjobb nyaralásom Görögországban volt, Paralián barátommal és barátnőmmel. Ráadásul nagyon kedvelem a görög ételeket, minden helyi specialitást megkóstoltam, amit csak lehetett. Idén nyáron viszont valószínűleg nem tudok elmenni nyaralni, mert nagyon kevés időm lesz. Szerbiában ugyanis egyetemre járok, és akkor lesz a vizsgaidőszakom. Menedzsmentet tanulok, és elég sok vizsgám összegyűlt, így a nyaralás úgy néz ki könyvek és jegyzetek között telik majd.

Egyszer voltam Spanyolország déli részén, Almeriában, szeretnék hamarosan újra eljutni valamikor oda, nagyon kedvelem a szép tájakat és az ottani embereket is. Persze egyszer majd egy igazi luxusutazás sem lenne ellenemre; ha kívánhatnék egyet, akkor a Seychelle-szigeteket választanám.”

Fotók: 1 2 3 4 5 6

Presstige Média

© 2009 Fehérvári Kézilabda Club - Minden jog fenntartva.