A közönségünk a küzdeni tudást tartja a csapatunkra leginkább jellemző vonásnak. Az Internet vált a klubbal kapcsolatos elsődleges információforrássá. A nézők 30%-a családjával jön a meccsekre. Mindezt – ahogy még sok más érdekes adatot – a Cornexi-Alcoa-HSB Holding – Békéscsaba mérkőzés előtt végzett kérdőíves felmérésből tudtuk meg.
A Cornexi-Alcoa-HSB Holding – Békéscsaba bajnoki mérkőzés előtt kérdőívek segítségével igyekeztünk információt gyűjteni a közönségünk fogyasztói szokásairól és a csapatra vonatkozó véleményéről. Másfél évvel ezelőtt már végeztünk hasonló felmérést, és ahogy az akkori eredmények, a mostaniak is számos érdekes és értékes tanulsággal szolgáltak.
A Cornexi és a többi fehérvári első osztályú csapat közönsége között csekély az átfedés. A megkérdezettek 84%-a például még sohasem járt kosárlabda-mérkőzésen, és közel egyharmada még egyszer sem volt kosár-, futball- vagy jégkorongmeccsek egyikén sem.
A meccsre járók körében egyre népszerűbb a honlapunk. Míg másfél éve csak a válaszadók 9%-a látogatta mindennap az oldalunkat, addig ez az érték mostanra a kétszeresére nőtt. A cornexikezilabda.hu-t hetente többször felkeresők aránya is 32%-ról 41%-ra emelkedett a két felmérés közötti időszakban.
A honlap jelentőségének az erősödését jelzi az is, hogy ezen a médiumon keresztül informálódnak a legtöbben a mérkőzésekkel kapcsolatban. A közönségünk 35%-a az internetről, 32%-a a Fejér Megyei Hírlapból és mindössze 14%-a rádióból szerez tudomást a Cori meccseiről. Érdekes, hogy a hölgyek leginkább más személyektől szeretik begyűjteni az információkat.
A hazai mérkőzésekre Székesfehérváron kívülről is jelentős számban érkeznek Cornexi-szurkolók. A megkérdezettek 53%-a lakik Fehérváron, míg 31% a környező településekről (30km-en belülről), 16% még távolabbról utazik a Köfém Sportcsarnokba.
A válaszadók egynegyede idősebb negyvenöt évnél; a hölgyek fele, míg a férfiak egyharmada fiatalabb harminc évesnél. A férfiak 40%-a egyedül (2005-ben 15%), míg a nők közül mindenki társaságban jött a meccsre. 30% körül van azok száma, akik családosan járnak a mérkőzésekre.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy milyennek látják a szurkolóink a csapatot. A tizenkét feltűntetett jelző közül a legtöbben a „küzdeni tudó” (80%), „kedves” (67%) és „jó csapatszellemű” (63%) fogalmakat jelölték meg a Corira jellemzőnek. De sokan közvetlennek (59%) is tartják a lányokat és rapszodikusnak (57%) a teljesítményüket. A „nagyképű” és „arrogáns” szavakat senki sem azonosította a csapattal; az „egyénieskedő” és „kishitű” jelzőket is csak a megkérdezettek 10%-a ikszelte be.
A válaszadóknak köszönjük szépen a közreműködést!
cornexikezilabda.hu Foró: V-Man |